neděle 11. prosince 2011

Tílko s ramínky

Na začátku bylo jedno pánské tričko velikosti S s dírou na rukávu. Udělala jsem z něj tílko s ramínky, protože ráda vrstvím oblečení a chci ho nosit jako vrchní vrstvu na jiném triku. Hotové vypadá takto:

Pokud byste chtěli podobný kus v šatníku a máte zbytečné pánské triko, zde dávám návod. Snažila jsem se to srozumitelně zdokumentovat pomocí fotek. Podotýkám, že čím větší číslo trika, tím delší bude nové tílko.

KROK 1

Na pánské triko přiložte vaše tričko, ve kterém se velikostně cítíte dobře. Obkreslete jeho tvar na pánském triku a kousek od čar (cca 3 cm, to kvůli sešití)jej rozstřihejte. 
 Zbude Vám tento kus:

KROK  2

Spodní lem je zapošitý už původně, takže stačí zapošít vrchní lem obou kusů. Lem si zajistěte špenlíky. Látka se bude u šití trochu možná shrnovat, protože je pružná. Lemovala jsem to klikatým stehem, aby se později látka nepárala. 

Teď  přiložte oba kusy lícovými stranami k sobě a sešijte rovným krátkým stehem oba okraje, vznikne jednoduchý top.


Boční lemy by pravděpodobně vyčuhovaly, proto horní lem přehněte ještě jednou a díky tomu pěkně začistíte i boční sešití trika. K tomu je praktické mít šicí stroj s volným ramenem.

Když byste si ho teď oblékla, shrnovalo by se Vám na zádech dolů. Otevřete horní lemy a zadní lem ohrňte trochu dolů ve tvaru půlměsíce. Na zádech pak bude triko trochu vykrojené a nebude se shrnovat. 

KROK 3
Teď přistoupíme k ramínkům. Po sestříhání Vám měly zbýt boční kusy s rukávy. Rukávy odstřihněte a zůstanou Vám obdélníkové kusy s původně zapošitým lemem.

Pokud jste chytřejší než já, což předpokládám, ustřihli jste si je rovnoměrněji a rovněji než já. Ve výsledku mám totiž jedno ramínko užší než druhé:-D Oblečte si nehotové triko a změřte délku imaginárních ramínek a křídou vyznačte, kde by měla začínat. Mě vyšla délka 40, takže akorát délka toho, co mi z bývalého trička zbylo.
Sešijte oba kusy opět z rubové strany a obraťte.

Přiložte část ramínka s původním lemem pod přední vrch trika.
   Sešijte je pevným stehem. Já použila opět klikatý.

Teď přiložte druhý konec ramínka pod vrchní lem zadní části trika a sešijte opět pevným stehem.


U druhého ramínka opakujte stejný postup. Jen si, prosím, změřte vzdálenosti prvního ramínka od bočního švu, abyste měli umístění ramínek symetrické. Já to neudělala a přešívala to. Ale chybami se člověk učí.

Tohle je výsledek:



Pokud chcete zakrýt švy ramínek, zkuste tam našít zajímavé knoflíky nebo (pokud budete mít triko, kam se to hodí) si udělejte ze stuhy mašli a našijte ji tam.

Pokud znáte lepší postup na stejný výsledek, klidně ho napište do komentů, ať se poučím. Učím se šít z knížky a samoučně.








Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám, že jste si našli čas pro komentář na můj blog!