pondělí 17. dubna 2017

Jak si vyrobit vlastní příze na háčkování a pletení

Možná jste si všimli, že jsem se kromě šití začala věnovat i háčkování. Stala se z toho asi láska na celý život.
Jak ovšem háčkování zapadá do mého konceptu Šijte moderně a eko? 
Háčkovat se dá z různých druhů přízí, ale já bych je rozdělila na dva druhy:

  • koupené příze
  • vlastní příze vyrobené ze starého oblečení a látek - právě tento je můj oblíbený a tomu se budu v tomto příspěvku věnovat


Vyrobit si vlastní přízi není vůbec těžké a protože na youtube existuje tolik návodů, rozhodla jsem se nedávat sem svůj vlastní, nebyl by lepší. Pouze Vám sem shrnu ty, které pro mě byly neužitečnější.

Příze ze starých triček (strečové látky) nastříhané tak, aby z jednoho trika bylo jednolité klubko:


Spojování strečových přízí bez šití:

Spojování pomocí šití:


Příze ze starého povlečení bez sešívání. Dá se rozpárat nebo rozstříhat v jeden souvislý pás:


Z takových přízí se nejlépe dělají doplňky do bytu. Různé košíčky, podložky, sedáky, kapsáře, koberečky, tašky, atd.
Nemám moc triček, které bych mohla rozstříhat, ale občas dostávám zbytky strečových látek z jedné šicí dílny. Ty nastříhám a pospojuju, jak je ukázáno ve videu nahoře. Také si můžeme koupit trička z levných sekáčů, které byste už nenosili, ale na přízi se hodí, protože mají pěknou barvu.
A staré povlečení má doma snad každý;-) 
Háčkovat jsem se naučila z Youtube a také jsem si koupila jednu knihu, kde se řeší také péče o háčkované výrobky, jejich vypínání, barvení přízí, apod.

Vidíte? I háčkovat se dá eko.





2 komentáře:

  1. Blahopřeji háčkolásce. Taky jsem propadla už před lety, trička recykluji, o povlečení jsem neslyšela, díky za tip a moc užitečné informace.
    Krásné dny.
    Bohunka

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám, že jste si našli čas pro komentář na můj blog!