sobota 30. dubna 2016

Šaty alá 50. léta

Tyhle šaty mi trvaly 2 měsíce! Každý týden jsem ušila něco. Dala jsem si na nich opravdu záležet. Naučila jsem se na nich podšívkovat a našít skrytý zip,a to i bez příslušné patky.
Jak ušít skrytý zip mě naučila knížka o šití, kterou jsem si v zimě koupila- Láska na první steh od Tilly Walnes, můžu vřele doporučit.

Tentokrát jsem nešila ze starého oblečení, pro tyto šaty jsem si koupila zbytky látek z metráže. V Kroměříži je obchod, kde prodávají poslední zbytky se slevou 30% a více. Myslím, že dvě barvy tomuto střihu neuškodily.

Střih pochází z Diana móda č. 42 a pochází od Simplicity, model č. 54, velikost 40 upravená na moje parametry, což je trošku větší 38, ale raději více látky než méně.



Nafotila jsem Vám, jak jsem bojovala z podšívkou vrchní části. Sukně už ji v plánu neměla.
U obou látek se odešijí záševky, sešijí v bocích a pak se položí líc na líc. Látky se k sobě přišijí jen v průramcích a poté obrátí rub na rub.
Zbylé okraje se můžou sestehovat tak, jak jsou, protože ve spodní části se našije pásek, ve vrchní části bude límec a vzadu zip.



Před obrácením se musí přídavky nastříhat, aby to mělo po obrácení pěkný tvar. Doporučuji přežehlit.





Pak jsem přišila sukni, skrytý zip a límec, který spojuje zadní a přední díl vrchní části.













2 komentáře:

  1. Very beautiful dress! I love the fabric choice and combo:)))

    OdpovědětVymazat
  2. Very beautiful dress! I love the fabric choice and combo:)))

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám, že jste si našli čas pro komentář na můj blog!